Pages

Sunday, September 22, 2013

Sibuk.

So, semalam aku habiskan setengah jam tulis explanation panjang berjela. Mula2 aku post, lepas tu aku delete. kebodohan apakah ini?

Sebenarnya.............

Sebenarnya, aku delete sebab bila aku baca balik, apa point aku tulis semua benda bodoh tu? Apa tujuan aku explain dekat semua orang terutamanya 'dia' kisah 4 tahun aku suka dia kan? Buat apa nak cerita dekat semua orang? The true thing is aku nak cerita dekat dia je tapi hmm hmm tak pelah, biarlah kau tak faham sampai bila2.

Kau sedar tak?

Kadang2, orang tak faham kisah hidup kita. Tapi mulut mengata macam2 memang sejuk hati bila mendengar. Bila dah sedar dia salah, dia akan kata 'oh, macam ni ceritanya'. Itu je. Ada mintak maaf? Tak ade. Ada cuba bersihkan nama kau balik setelah dia mengata sini sana? Tak ada. Jadi, melihatkan keadaan ini, aku putuskan untuk berdiam diri. Ye, semua mengata aku tamak. Semua orang dia nak, katanya. Tapi kau tak tau cerita sebenar. Jadi lebih kau diam.

Jadi..

usahlah kau sibuk dengan hidup aku. Hidup kau macam mana? Boleh jamin masuk syurga? kalau rasa belum, baik kau siapkan diri kau. Daripada kau sibuk menjaga tepi kain aku. Bye