Pages

Saturday, September 21, 2013

Masalah komunikasi kateko

Aku tau aku agak kejiwangan dalam post aku yang lepas. Tapi aku bukan sengaja nak menjiwang membuta tuli tapi aku tulis dalam ayat yang betul supaya mesej aku sampai. Sebenarnya...

Aku ada masalah dengan komunikasi.

Kelakar. Semua orang ketawa. Aku ni orang yang jenis cakap banyak pok pek tak berhenti pastu debater pulak tapi AKU ADA MASALAH DALAM KOMUNIKASI. Tu sebab kalau ada study group dan aku yang kena mengajar memang terhancur otak kesemua anak murid aku tskk tskk. 

Sebenarnya, aku memang seorang yang epic fail dalam menyatakn perasaan aku. Tapi menyatakan idea InsyaAllah aku boleh. Tapi kalau perasaan? Berbelit. Sebab apa? Sebab aku malu nak menyatakan perasaan aku. kecuali marah. Marah aku memang hebat. Dengan muka berkerut seribu, sekali pandang memang orang tau aku tengah marah. Memang aku akan terzahirkan perasaan marah ni sebab susah nak kawal. Tapi tulah, dalam hal lain, kalau nak menyatakan perasaan, aku malu. Contohnya, aku nak cakap yang aku suka kawan dengan si fulan , malu dia untuk cakap benda remeh ni memang tahap dewa. Haa, ketawalah sepuas hati.

Jadi, konklusinya, kalau ada communication problem. Perbaikilah. jangan jadi macam aku. Terseksa cuba menzahirkan perasaan. kbye.